Tryk

Tryksager fungerer effektivt, fordi du har haft det i hånden

Flere undersøgelser gennem de seneste år har vist, at hvis du har haft trykt materiale i hånden, som har fanget interessen, øges forståelsen, og man husker bedre, hvem afsenderen var. 

Hvilke tryksag skal du bruge?

Graphicmaster arbejder også med de traditionelle medier og laver design til alle former for tryksager. Også her skal der arbejdes målrettet med mediet. Der er nemlig stor forskel på, om det er en årsrapport, en profilfolder, et produktkatalog eller salgs- og kampagnemateriale. Mange tror fejlagtigt, at man kan bruge en profilfolder eller årsrapport i en salgskampagne.

Tryksager er gammeldags, fordi alt findes på nettet!

Korrekt. Meget kan findes på nettet – og det bør man også kunne. 
Trods det møder vi mange, der alligevel har et print/tryk liggende på skrivebordet ved siden af deres pc – fordi de faktisk har brug for at sidde med deres konkrete projekt fremme på skærmen. På den måde undgår de hele tiden at skulle flytte skærmbilledet væk fra projektet og tilbage igen og derved miste overblikket. Derfor er dine kataloger og datablade trykt i en ordentlig kvalitet guld værd for dine kunder.

Profilerende tryksager


Denne kategori af tryksager er typisk profilbrochurer og årsrapporter. Det er tryksager, der fortæller om virksomhedens grundlæggende værdier, vision, mission om målsætning samt det økonomiske fundament. 



Årsrapport


Årsrapporten er typisk meget faktuel med konkrete regnskabstal og procenter samt fakta om årets tiltag og handlinger. Man bruger som regel disse tryksager i forhandlinger med investorer, en ny bank eller nye kunder som din virksomhed er ved at indgå et større samarbejde med. 


Profilbrochuren


Profilbrochuren fortæller mere fyldestgørende om kompetencer og målsætning. Den skal skabe tryghed hos modtageren. Man kan desuden lave en mellemting mellem en profilbrochure og salgsmateriale. Her er anbefalingen, at fokusere på salgsargumenterne i den første del af brochuren og profileringen i den sidste. Så får man mest værdi for pengene.

Informative tryksager


Informative tryksager anvendes, når man har lavet et salg, eller man har haft en tæt dialog med en potentiel kunde, som efterspørger komponenter eller færdige produkter. 





Kataloger og datablade


Kataloger og datablade er beregnet til at skabe oversigt over fakta på et bestemt produkt. Her oplyses mål, vægt, ydelse og andre vigtige informationer, som kunden skal bruge for at træffe et endeligt valg om køb. ved at bruge dit katalog eller datablad, undgår kunden hele tiden at skulle flytte skærmbilledet væk fra projektet og tilbage igen og derved miste overblikket. Det gør dit trykte katalog og datablad guld værd for kunden.

Salgsmaterialer


Målrettet salgsmateriale skal udelukkende fokuserer på det stærke salgsargument og kundens fordele. Udtrykket skal klart vise kundefordele og give kunden lyst til at kontakte dig.





Offsettryk eller digitalprint?

Ved store oplag og ved profilmateriale skal man vælge en lækker offset kvalitet. Dels fordi dit firmas image bliver vurderet på det, og dels fordi trykket er mere præcist end den billigere digitalprintede tryksag. Til gengæld er det noget dyrere – specielt ved et mindre antal tryk. 

Laver du en målrettet salgskampagne sendt direkt til et mindre antal modtagere, så vælg digitalprint og et standardformat. Mange digitaltrykkerier tilbyder i dag et varieret udbud af forskellige spændende formater, så alt ikke behøver at være A5 eller A4.

Tag en snak med Graphicmaster om valgmuligheder. Kontakt os uforpligtende på telefon 70222277 eller på email bliv klogere.


Eksempler på tryksager:

Share by: