Instagram er et meget visuelt medie. Det bruges til alle mulige opslag med fotos, video, tegninger eller lignende med en kort beskrivende tekst. Mediet er velegnet til at vise opslag fra events, messer, mærkedage eller blot til inspiration. Du kan også vise produktnyheder. Mange private bruger Instagram til at vise oplevelser fra rejser eller dele fotos af dagligdags aktiviteter.
Ved at bruge #-symbolet under den forklarende tekst (f.eks. #cykelløb, #offshoreindustri eller andet, du vil findes på), kan du knytte dit foto til søgning efter dette specifikke område og derved blive fundet.
Synes målgruppen, at du har nogle interessante opslag, kan du derved få følgere, som så bliver informeret så snart, du laver et nyt opslag.
YouTube har udviklet sig til et stærkt medie til at fortælle den gode historie. Video er vokset til en af de helt store spillere til formidling og reklame. Specielt de unge har taget mediet til sig, især da der de seneste år er mange andre unge, der er blevet kendte blot ved at poste videospot, hvor de fortæller om alt, lige fra hvad der sker i deres dagligdag til helt specifikke emner.
Mange YouTube’ere har fået tilsendt produkter, som de kunne beholde og endda fik nogle penge for, blot de omtalte og roste produktet. Området har dog udviklet sig til en gråzone, da man jvf. markedsføringsloven skal fortælle, om der er tale om reklame.
Som ansvarlig for markedsføring kan du med fordel opbygge din virksomheds egen YouTube-kanal, hvor du viser processer i en produktfremstilling, vise færdige produkter i funktion eller deler ud af sin viden til interesserede kunder.
Fra YouTube er det muligt at streame video til sin egen hjemmeside. På den måde sparer du plads på firmaets egen webserver, da film er et meget datatungt medie.
GRAPHICMASTER
Sejer Pedersens Vej 9
Rønbjerg
DK-7800 Skive
Tlf.: +45 70 22 22 77
CVR: 21742570
All Rights Reserved | Graphicmaster