Graphicmaster laver grafisk design til indhold på web og sociale medier. Det kan være en iøjnefaldende illustration eller blot en kort tekst med bid.
Webdesign kan udformes på flere måder. Man kan starte helt fra bunden og lave et detaljeret design, som så kodes ind i brugerfladen. I dag findes der dog så mange systemer, som alle har færdige designskabeloner (også kaldet templates). Disse kan ofte tilrettes grafisk ved at ændre farver, størrelse og funktioner. Blot det at placere egne illustrationer eller fotos gør også meget ved et designudtryk. For at det skal fungere, skal man have en god erfaring og sans for at tilrette til et elegant webdesign.
Til sociale medier er man ofte bundet til nogle standard-formater, og derfor er det vigtigt at få udformet illustrationer eller fotos, der underbygger virksomhedens udtryk og kommunikation.
Dette punkt diskuteres ofte. Nogle elsker masser af farver og spræl i designet, mens andre helst vil have det helt enkelt og stringent. Det handler om alder, demografi og kultur. Der er f. eks. stor forskel på den foretrukne designlinie i Danmark i forhold til Tyskland. Endnu større bliver forskellen, hvis man sammenligner Danmark og et land i Asien.
I salget handler det om at udforme designet, så det fortæller fordelene ved et bestemt produkt eller ydelse, som din virksomhed tilbyder. Her skal tekst og billedudtryk spille sammen og skabe lyst til, at kunden kontakter dig. Hvis det udelukkende handler om et visuelt udtryk, skal det grafiske design bearbejdes ned til detaljen.
Der findes ingen facitliste på godt design. Godt design opstår gennem en kreativ process, hvor input og viden bliver udfordret af en kreativ hjerne, der tør prøve grænser af.