Design

Design skaber opmærksomhed, 

når det forstærker budskabet

Grafisk kommunikation klæder virksomheder på til succes

Ord, foto og illustration sat sammen i et gennemtænkt design giver dig en markant synlig profil. Når budskabet skal have en elegant og lækker indpakning, kræves et grafisk design, der underbygger udtrykket og skaber kontakt til kunderne i alle medier. Design kræver omtanke, så det kan tilpasses mange medier. 

Graphicmaster udformer design, der profilerer din virksomhed og skaber synlig kommunikation både på tryk, hjemmesiden, sociale medier, film og video samt messer. 

Design til analog markedsføring

Graphicmaster laver grafisk design til et stort udvalg af forskellige medier. 
Det kan være tryk af Brochurer, foldere, hæfter, løsark (også kaldet produktark eller datablade), plakater, visitkort, brevpapir, kuverter, klistermærker, postkort, bannere, musemåtte, tøj, skilte og meget mere.

Tryksager kan købes i forskellige prisklasser og kvalitet. Selvom kvaliteten på digitaltryk nærmer sig tryk i offset, er der dog stadig forskel i kvaliteten – både på selve farvelægningen og i præcisionen af trykket på papir. Man kan se forskellen på det færdige resultat, når tryksagen er falset og tilskåret. Graphicmaster har leveringsaftaler med trykkerier i Danmark. Du kan få både offsettryk i høj finish og lidt billige tryksager i digitalprint til den hurtige opgave med det lille oplag.

Design til digital markedsføring

Graphicmaster laver grafisk design til indhold på web og sociale medier. Det kan være en iøjnefaldende illustration eller blot en kort tekst med bid. 

Webdesign kan udformes på flere måder. Man kan starte helt fra bunden og lave et detaljeret design, som så kodes ind i brugerfladen. I dag findes der dog så mange systemer, som alle har færdige designskabeloner (også kaldet templates). Disse kan ofte tilrettes grafisk ved at ændre farver, størrelse og funktioner. Blot det at placere egne illustrationer eller fotos gør også meget ved et designudtryk. For at det skal fungere, skal man have en god erfaring og sans for at tilrette til et elegant webdesign.

Til sociale medier er man ofte bundet til nogle standard-formater, og derfor er det vigtigt at få udformet illustrationer eller fotos, der underbygger virksomhedens udtryk og kommunikation.


Hvad er godt design?

Dette punkt diskuteres ofte. Nogle elsker masser af farver og spræl i designet, mens andre helst vil have det helt enkelt og stringent. Det handler om alder, demografi og kultur. Der er f. eks. stor forskel på den foretrukne designlinie i Danmark i forhold til Tyskland. Endnu større bliver forskellen, hvis man sammenligner Danmark og et land i Asien.

I salget handler det om at udforme designet, så det fortæller fordelene ved et bestemt produkt eller ydelse, som din virksomhed tilbyder. Her skal tekst og billedudtryk spille sammen og skabe lyst til, at kunden kontakter dig. Hvis det udelukkende handler om et visuelt udtryk, skal det grafiske design bearbejdes ned til detaljen. 

Der findes ingen facitliste på godt design. Godt design opstår gennem en kreativ process, hvor input og viden bliver udfordret af en kreativ hjerne, der tør prøve grænser af.


Kontakt Graphicmaster og find ud af, hvor effektivt en ”skør idé” kan blive for dig >

Se eksempel på oplæg til logodesign af mindre erhvervsvirksomhed nedenfor:

Se eksempel på oplæg til logodesign for speditionsvirksomhed med speciale i tempererede transporter nedenfor:

Se et udpluk af logodesigns lavet til mange forskellige typer af virksomheder:

Share by: